GoMore jõudis lõpuks Eestisse
GoMore on oma autode jagamise platvormi kaudu juba pikka aega muutnud eurooplaste arusaama autoga liiklemisesti. Nüüd on Taani ettevõte suunanud pilgu Eesti poole, nähes selles potentsiaali tõusta uueks autode jagamise üheks populaarseimaks platvormiks Eestis. Autode jätkuvalt tõusvad ülalpidamiskulud, peagi kehtestatav automaks ja eestlaste avatud suhtumine ühiskasutatavate autode suhtes moodustavad ideaalse uue turu ettevõttele, mis soovib meie tänavatele vähem autosid ja rohkem ruumi.
Põhjamaade juhtiv autode jagamise platvorm – GoMore – käivitab oma tegevuse Eestis üsna pea. Praeguseks aitab GoMore inimestel autosid jagada juba kuues riigis- Taanis, Rootsis, Soome, Hispaanias, Sveitsis ja Austrias. Autode jagamisele lisaks võimaldab GoMore teenida lisaraha ja kanda paremat hoolt meie keskkonna eest.
GoMore pakub eraautode omanikele võimaluse rentida oma auto välja turvaliselt teistele GoMore kinnitatud liikmetele. Jagades rohkem oma autosid teistega vähendame isikliku auto omamise tarvet. Sel viisil kasutame olemasolevaid ressursse tõhusamalt.
Kerttu Tormi sõnul on Eestisse laienemine Gomore´ile loomulik jätk kuna eestlased on harjunud nüüdseks kasutama ühiskasutatavaid autosid. Lisaks Eesti tänavatel on juba praeuseks umbes 748 000 registreeritud autot ja autode ostutrend näib uudiste põhjal tõusvat, mis tähendab, et linnades jääb nii parkimiskohtadele kui ka haljasaladele ruumi aina vähemaks. “Näeme, et meil on hea võimalus aidata Eesti linnadel vähendada autode kasvavat määra tänavatel vabastades samal ajal rohkem ruumi inimestele” ütleb Kerttu.
Autode ja linnaruumide tõhusam kasutamine
Autod seisavad kasutuna keskmiselt 23 tundi päevas. See on märkimisväärne probleem kuna isegi juba pooled autode põhjustatud väljaheidetest tulevad tootmisprotessi käigus. Ehk siis autod toodavad saasteid juba enne nende kasutamist ja seda enam on parkimisplatsil seisev auto halb investeering nii keskkonnale kui ka rahakotile.
„Meil tuleks üheskoos pürgida iga auto efektiivsuse suurendamise poole ja loomulik viis seda praktiliselt teha on autode jagamine meie kogukonnas siis, kui me neid ise ei kasuta. Nii saame juba olemasolevaid autosid efektiivselt ära kasutada ning linnakeskkond jääks mõistlikumateks eesmärkideks kui autode hoiustamine," ütleb Kerttu Torm. Eesti 748 000 autost on 327 000 autot koondunud Tallinnasse. Tallinn läheb tasapisi üle ringmajandusele ja on asetanud ambitsioonikad eesmärgid aastaks 2035. Kuna suur osa heitgaasidest tekib just nimelt autodest, siis on selge, et autode vähendamine on vajalik.
Tallinnas on mitmete muude euroopa linnadega sarnaselt palju autosid, sellegi poolest on eestlased juba leidnud alternatiivseid liikumise viise, üheks neist on ühiskasutatavad autod. GoMore toob endaga kevadel 2024 kaaasa ainulaadseid võimalusi, et inimesed saaksid veel lihtsamalt oma autosid teistega jagada. Meie teenus võimaldab inimestel loobuda enda autost ja rentida autosid vajaduse korral meie platvormi kaudu juhul kui ühistransport, jalgratas või omad jalad ei aita hädast välja. Põhjanaabrid Helsingis on GoMore´i juba avasüli vastu võtnud, seepärast usume, et Eesti võib digiteenustele lisaks olla eeskujuks rohkelises liikumises muule Euroopale ja miks ka mitte kogu maailmale.
Ettevõttest GoMore
GoMore on Taani autode jagamise platvorm, mille asutasid Matias Møl Dalsgaard ja Søren Riis. Täna on GoMore Põhjamaade juhtiv jagamis majandusega tegelev ettevõte, mis tegutseb Taanis, Rootsis, Hispaanias, Austrias, Sveitsis ja Soomes. Koos üle kolme miljoni liikmega aitab GoMore inimestel jagada erakasutuses olevaid autosid ja hoolitseda keskkonna eest. Alates 1. märtsist on GoMore kättesaadav ka Eestis aadressil gomore.ee.